В Бердянському міськрайонному суді Запорізької області в грудні-січні 2018-2019 року було проведено анонімне опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду. Метою опитування було отримання об’єктивної оцінки якості послуг, що надаються судами.
В опитуванні взяли участь 21 відвідувач суду.
-
Серед них: 3 віком від 18-25 років, 12 віком 26-39 років, 5 віком 40-59 років, 1 віком 60 років і старше.
-
Серед них: 2 з середньою та неповною середньою освітою, 3 з базовою вищою освітою, 16 з повною вищою освітою.
-
Серед них 12 чоловіків та 8 жінок. Один відвідувач не зазначив стать.
-
Серед них: 16 з вищою юридичною освітою, 8 не мають вищої юридичної освіти, 1 не надав відповіді.
-
Серед них: 18 проживають в населеному пункті, де розташований цей суд, 3 з іншого населеного пункту.
-
Серед них: 8 представляли в суді особисто себе, 9 іншу особу, 1 державний орган, 2 вказали інше, 1 не надав відповіді.
-
Серед них: 2 вважають себе бідними, 2 нижче середнього статку, 15 середнього достатку, 2 відмітили код невідповіді.
-
На питання: як часто Ви були учасником судового процесу, відвідувачі суду відповіли: це мій перший судовий процес – 5 відвідувачів (23,8%), 2-5 разів – 4 відвідувачів (19,04%), 6 разів і більше – 12 відвідувачів (57,14%).
-
В якому з видів судового процесу в цьому суді Ви берете участь: цивільний процес – 8 відвідувачів (38,09%), кримінальний процес – 5 відвідувачів (23,8%), справа про адміністративні правопорушення – 1 відвідувач (4,76%), в цивільному і в кримінальному процесі – 2 відвідувачів (9,52%), в цивільному, кримінальному, адміністративному процесі та в справі про адміністративні правопорушення – 2 відвідувачів (9,52%), у всіх видах процесів – 1 відвідувач (4,76%), в цивільному, адміністративному, справі про адміністративне правопорушення – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
На якій стадії розгляду перебуває Ваша справа: розгляд справи ще не розпочато – 1 відвідувач (4,76%), справа перебуває в процесі розгляду – 11 відвідувачів (52,38%), розгляд справи завершено – 3 відвідувачів (14,28%), інше (все вище перераховане) – 2 відвідувачів (9,52%), відповіли справа перебуває в процесі розгляду, розгляд справи завершено, інше (не одна справа) - 1 відвідувач (4,76%), відповіли справа перебуває в процесі розгляду, розгляд справи завершено – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відповідачів (9,52%).
-
Якій ступінь Вашої обізнаності з роботою судів та суддів у цілому: зовсім не обізнаний – 2 відвідувачів (9,52%), майже не обізнаний – 2 відвідувачів (9,52%), загалом обізнаний – 9 відвідувачів (42,85%), цілком обізнаний – 7 відвідувачів (33,33%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Оцінили за 5-бальною шкалою якість роботи цього суду: дуже добре – 5 відвідувачів (23,80%), відмінно – 13 відвідувачів (61,90%), не відповіли – 2 відвідувачів (9,52%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%).
Доступність суду:
13.1 Чи легко Вам було знайти будівлю суду?: швидше так - 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 15 відвідувачів (71,42%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
13.2 Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 3 відвідувачів (14,28%), швидше так – 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 5 відвідувачів (23,80%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 8 відвідувачів (38,09%).
13.3 Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду?: швидше ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 4 відвідувача (19,04%), швидше так – 2 відвідувача (9,52%), цілком так - 8 відвідувачів (38,09), відмітили код невідповіді – 2 відвідувачів (9,52%), не надали відповіді – 4 відвідувачів (19,04%).
-
Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?: ні – 20 відвідувачів (95,23%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?: більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 14 відвідувачів (66,66%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), цілком так – 18 відвідувачів (85,71%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)?: швидше ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 1 відвідувач (4,76%), цілком так – 16 відвідувачів (76,19%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?: цілком ні – 2 відвідувачів (9,52%), швидше ні – 2 відвідувачів (9,52%), більш-менш – 2 відвідувачів (9,52%), швидше так – 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 1 відвідувач (4,76%), відмітили код невідповіді – 5 відвідувачів (23,80%), не надали відповіді – 6 відвідувачів (28,57%).
Зручність та комфортність перебування у суді. Чи характерно для приміщень суду:
-
Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш - 2 відвідувачів (9,52%), швидше так – 10 відвідувачів (47,61%), цілком так – 6 відвідувачів (28,57%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів): більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 6 відвідувачів (28,57%), цілком так – 11 відвідувачів (52,38%), відмітили код невідповіді – 2 відвідувачів (9,52%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Чистота та прибраність приміщень: швидше так – 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 16 відвідувачів (76,19%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Достатність освітлення: більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 8 відвідувачів (38,09%), цілком так – 10 відвідувачів (47,61%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
Повнота та ясність інформації.
-
Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)?: швидше ні – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 7 відвідувачів (33,33%), цілком так – 9 відвідувачів (42,85%), не надали відповіді – 4 відвідувачів (19,04%).
Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:
-
Розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень: швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 17 відвідувачів (80,95%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Правил допуску в суд та перебування в ньому: більш-менш – 2 відвідувачів (9,52%), швидше так – 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 14 відвідувачів (66,66%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Справ, що призначені до розгляду: швидше так – 6 відвідувачів (28,57%), цілком так – 13 відповідачів (61,90%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Зразків документів (заяв, клопотань тощо): більш-менш – 3 відвідувачів (14,28%), швидше так – 5 відвідувачів (23,80%), цілком так – 11 відвідувачів (52,38%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 2 відвідувачів (9,52%), швидше так – 5 відвідувачів (23,80%), цілком так – 11 відвідувачів (52,38%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі інтернет?: так – 15 відвідувачів (71,42%), ні – 4 відвідувачів (19,04%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), швидше ні – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 5 відвідувачів (23,80%), цілком так – 9 відвідувачів (42,85%), відмітили код невідповіді – 2 відвідувачів (9,52%), не надали відповіді – 3 відвідувачів (14,28%).
Сприйняття роботи працівників апарату суду.
-
Чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків?: цілком ні – 2 відвідувачів (9,52%), більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 8 відвідувачів (38,09%), цілком так – 9 відвідувачів (42,85%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами:
-
Доброзичливість, повагу, бажання допомогти: швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 17 відвідувачів (80,95%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу: швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 15 відвідувачів (71,42%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Професіоналізм, знання своєї справи: швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 17 відвідувачів (80,95%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 1 відвідувач (4,76%).
Дотримання строків судового розгляду.
-
Чи вчасно (відповідно до графіка) розпочалося останнє засідання по Вашій справі?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 11 відвідувачів (52,38%), відмітили код невідповіді – 2 відвідувачів (9,52%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 12 відвідувачів (57,14%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?: більш-менш – 2 відвідувачів (9,52%), швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 14 відвідувачів (66,66%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді Вашої справи?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 2 відвідувачів (9,52%), швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 11 відвідувачів (52,38%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
Сприйняття роботи судді.
Чи були, на Вашу думку, характерними для судді, що розглядав Вашу справу (одноособово чи як голова колегії суддів):
-
Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був): швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 14 відвідувачів (66,66%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Коректність, доброзичливість, ввічливість: швидше так – 4 відвідувачів (19,04%), цілком так – 14 відвідувачів (66,66%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Належна підготовка до справи та знання справи: більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 15 відвідувачів (71,42%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію: швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 16 відвідувачів (76,19%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
-
Дотримання процедури розгляду: швидше так – 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 15 відвідувачів (71,42%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 2 відвідувачів (9,52%).
Судове рішення (якщо розгляд справи завершено)
-
Чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь?: так – 6 відвідувачів (28,57%), ні – 1 відвідувач (4,76%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 11 відвідувачів (52,38%), надали дві відповіді: так і ні – 1 відвідувач (4,76%), так і код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%).
-
Чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі?: ні – 6 відвідувачів (28,57%), відмітили код невідповіді – 3 відвідувачів (14,28%), не надали відповіді – 11 відвідувачів (52,38%), надали дві відповіді: так і ні – 1 відвідувач (4,76%).
-
Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?: так – 9 відвідувачів (42,85%), ні – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 11 відвідувачів (52,38%).
-
Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?: так – 6 відвідувачів (28,57%), ні – 1 відвідувач (4,76%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 13 відвідувачів (61,90%).
-
Чи було рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 2 відвідувачів (9,52%), цілком так – 6 відвідувачів (28,57%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 11 відвідувачів (52,38%).
-
На Вашу думку, чи було рішення по Вашій справі добре обґрунтованим?: цілком ні – 1 відвідувач (4,76%), більш-менш – 1 відвідувач (4,76%), швидше так – 3 відвідувачів (14,28%), цілком так – 4 відвідувачів (19,04%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 11 відвідувачів (52,38%).
Вкажіть загальну кількість:
-
Судових засідань, що відбулися по Вашій справі: 0 засідань – 1 відвідувач (4,76%), 1 засідання – 1 відвідувач (4,76%), 2 засідання – 1 відвідувач (4,76%), 3 засідання – 3 відвідувачів (14,28%), 4 засідання – 2 відвідувачів (9,52%), 10 засідань – 1 відвідувач (4,76%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 11 відвідувачів (52,38%).
-
Судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду: 0 засідань – 8 відвідувачів (38,09%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 12 відвідувачів (57,14%).
-
Візитів до суду, що не були пов'язані з участю в судових засіданнях: 0 візитів – 6 відвідувачів (28,57%), 3 візитів – 1 відвідувач (4,76%), досить багато – 1 відвідувач (4,76%), відмітили код невідповіді – 1 відвідувач (4,76%), не надали відповіді – 12 відвідувачів (57,14%).
Фото з мережі Інтернет
Прес-служба Бердянського міськрайонного суду