flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

В суді проведено анонімне опитування працівників апарату суду

15 січня 2019, 08:29

В Бердянському міськрайонному суді Запорізької області в листопаді-грудні 2018 року було проведено анонімне опитування працівників апарату суду. Метою опитування було отримання інформації, що буде використана для прийняття управлінських рішень та розробки планів дій, спрямованих на вдосконалення роботи суду, а саме: забезпечення належних умов праці, підвищення ефективності використання наявних ресурсів, покращення матеріально-технічного забезпечення роботи суду, підвищення ефективності управління судом та ефективності кадрової політики і роботи. Це опитування допоможе усунути проблеми та недоліки як в організації роботи суду, так і у стосунках із відвідувачами суду (учасниками судових проваджень)..

В опитуванні взяли участь 55 працівників апарату суду. Серед них 6 чоловіків та 49 жінок. Під час опитування працівники апарату суду:

1. В розділі якою мірою ви задоволені умовами праці у вашому суді:

1.1 Оцінили своє робоче місце (наявність автономного робочого місця, стан меблів, якість опалення, освітлення тощо): повністю задоволені – 40 працівників (72,72%), задоволені – 12 працівників (21,82%), майже задоволені  - 1 працівник (1,82%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

1.2 Зручність та комфортність приміщень суду для відвідувачів суду (учасників проваджень): повністю задоволені – 40 працівників (72,72%), задоволені  - 11 працівників (20%), майже задоволені – 2 працівників (3,64%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

1.3 Комп’ютеризація суду (достатність комп’ютерів та їхня якість): повністю задоволені – 27 працівників (49,1%), задоволені  - 19 працівників (34,54%), майже задоволені – 8 працівників (14,54%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

1.4 Забезпечення літературою та спеціальною пресою: повністю задоволені – 24 працівника (43,64%), задоволені – 10 працівників (18,18%), майже задоволені  - 11 працівників (20%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), зовсім не задоволені – 3 працівника (5,45%), важко відповісти – 5 працівників (9,1%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

1.5 Телефонний зв’язок: повністю задоволені – 35 працівників (63,64%), задоволені – 8 працівників (14,54%), майже задоволені  - 7 працівників (12,72%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%), відмітили 2 варіанти відповідей – 2 працівників (3,64).

1.6 Доступ до Інтернету: повністю задоволені – 10 працівників (18,18%), задоволені – 12 працівників (21,82%), майже задоволені  - 12 працівників (21,82%), не задоволені – 4 працівників (7,27%), зовсім не задоволені – 13 працівників (23,64%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

1.7 Доступ та можливості використання локальної комп’ютерної мережі суду: повністю задоволені – 36 працівників (65,45%), задоволені – 14 працівників (25,45%), майже задоволені  - 2 працівників (3,64%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

1.8 Стан приміщень суду (чистота, систематичність та якість прибирання тощо): повністю задоволені – 40 працівників (72,72%), задоволені – 11 працівників (20%), майже задоволені  - 3 працівників (5,45%), не задоволені – 1 працівник (1,82%).

1.9 Можливості для підвищення кваліфікації: повністю задоволені – 29 працівників (52,73%), задоволені – 18 працівників (32,73,%), майже задоволені  - 4 працівників (7,27%), важко відповісти – 3 працівників (5,45%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

1.10 Перспективи професійного зростання: повністю задоволені – 23 працівників (41,82%), задоволені – 12 працівників (21,82,%), майже задоволені  - 9 працівників (16,36%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), зовсім не задоволені – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 7 працівників (12,72%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

1.11 Стиль управління, характерний для голови суду: повністю задоволені – 49 працівників (89,09%), задоволені – 5 працівників (9,09%), майже задоволені  - 1 працівник (1,82%).

1.12 Відносини у колективі (соціально-психологічний клімат): повністю задоволені – 23 працівників (41,82%), задоволені – 19 працівників (34,54%), майже задоволені  - 7 працівників (12,72%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 3 працівників (5,45%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%), надали дві відповіді – 1 працівник (1,82%).

1.13 Зручність та комфортність залів судового засідання: повністю задоволені – 40 працівників (72,72%), задоволені – 11 працівників (20%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

1.14 Дотримання принципів справедливості та обґрунтованості при визначенні посадових обов’язків, розподілі навантажень чи доручень: повністю задоволені – 23 працівників (41,82%), задоволені – 19 працівників (34,54%), майже задоволені  - 8 працівників (14,54%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 4 працівників (7,27%).

1.15 Стиль управління, характерний для керівника апарату суду: повністю задоволені – 41 працівник (74,54%), задоволені – 9 працівників (16,36%), майже задоволені  - 2 працівників (3,64%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

1.16 Графіки роботи суду (час початку робочого дня, обідньої перерви, відпустки тощо): повністю задоволені – 43 працівників (78,18%), задоволені – 9 працівників (16,36%), майже задоволені  - 2 працівників (3,64%), не задоволені – 1 працівник (1,82%).

1.17 Можливості для проведення дозвілля та спілкування членів колективу у позаробочий час: повністю задоволені – 23 працівників (41,82%), задоволені – 16 працівників (29,09%), майже задоволені  - 7 працівників (12,72%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), зовсім не задоволені – 2 працівників (3,64%), важко відповісти – 6 працівників (10,90%).

1.18 Забезпеченість канцелярськими товарами, картриджами тощо: повністю задоволені – 33 працівників (60%), задоволені – 16 працівників (29,09%), майже задоволені  - 4 працівників (7,27%), не задоволені – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

1.19 Якість роботи автоматизованої системи діловодства в суді: повністю задоволені – 31 працівник (56,36%), задоволені – 21 працівник (38,18%), майже задоволені  - 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

1.20 Безпека у приміщеннях суду: повністю задоволені – 29 працівників (52,73%), задоволені – 12 працівників (21,82%), майже задоволені  - 5 працівників (9,09%), не задоволені – 3 працівників (5,45%), зовсім не задоволені – 4 працівників (7,27%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

2. Чи не виникало у Вас відчуття, що навіть за існуючих умов фінансування та матеріально-технічного забезпечення суду умови могли б бути кращими (тобто наявні ресурси використовуються не зовсім раціонально)?: не виникало – 29 працівників (52,73%), інколи виникало – 10 працівників (18,18%), таке відчуття виникало досить часто - 3 працівників (5,45%), я в цьому впевнений – 4 працівників (7,27%), важко сказати – 8 працівників (14,54%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

3. Будь ласка, зазначте, наскільки Ви погоджуєтеся з наступними твердженнями: Голова Вашого суду….

3.1 є справжнім лідером колективу суду: цілком так – 46 працівників (83,63%), швидше так – 8 працівників (14,54%), швидше ні – 1 працівник (1,82%).

3.2 підтримує та впроваджує все нове та передове: цілком так – 40 працівників (72,72%), швидше так – 9 працівників (16,36%), більш-менш – 3 працівників (5,45%), швидше ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

3.3 піклується про колектив: цілком так – 45 працівників (81,82%), швидше так – 6 працівників (10,91%), більш-менш – 4 працівників (7,27%).

3.4 вміє створювати позитивний соціально-психологічний клімат у колективі, попереджати конфлікти та протистояння: цілком так – 43 працівників (78,18%), швидше так – 9 працівників (16,36%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

3.5 є добрим організатором: цілком так – 48 працівників (87,27%), швидше так – 6 працівників (10,91%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

3.6 користується авторитетом та повагою працівників апарату суду: цілком так – 48 працівників (87,27%), швидше так – 5 працівників (9,09%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

3.7 забезпечує належне виконання рішень зборів суддів вашого суду: цілком так – 39 працівників (70,90%), швидше так – 9 працівників (16,36%), більш-менш – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 6 працівників (10,91%).

3.8 справедливо розподіляє окремі доручення та загалом навантаження: цілком так – 36 працівників (65,45%), швидше так – 7 працівників (12,72%), більш-менш – 3 працівників (5,45%), важко відповісти – 9 працівників (16,36%).

3.9 контролює якість роботи працівників та своєчасність виконання завдань: цілком так – 43 працівників (78,18%), швидше так – 7 працівників (12,72%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), швидше ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

3.10 користується авторитетом та повагою суддів: цілком так – 45 працівників (81,82%), швидше так – 6 працівників (10,91%), важко відповісти – 4 працівників (7,27%).

3.11 вміє налагодити взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю: цілком так – 45 працівників (81,82%), швидше так – 6 працівників (10,91%), більш-менш – 4 працівників (7,27%).

3.12 проявляє неупередженість при вирішенні кадрових питань – підбір та просування кадрів на підставі рівня кваліфікації та ділових якостей: цілком так – 34 працівників (61,81%), швидше так – 7 працівників (12,72%), більш-менш – 3 працівників (5,45%), швидше ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 9 працівників (16,36%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

3.13 підтримує взаєморозуміння з керівником апарату суду: цілком так – 49 працівників (89,09%), швидше так – 6 працівників (10,91%).

3.14 проявляє активність у питаннях підвищення кваліфікації працівників: цілком так – 33 працівника (60%), швидше так – 8 працівників (14,54%), більш-менш – 4 працівників (7,27%), цілком ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 9 працівників (16,36%).

3.15 є коректним та ввічливим у службових відносинах: цілком так – 52 працівників (94,54%), швидше так – 3 працівників (5,45%).

3.16 утримується від отримання подарунків та інших дій, що є несумісними з посадою та створюють конфлікт інтересів чи можуть сприйматись як такі: цілком так – 43 працівника (78,18%), швидше так – 4 працівників (7,27%), важко відповісти – 7 працівників (12,72%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

4. Будь ласка, зазначте, наскільки Ви погоджуєтеся з наступними твердженнями: керівник апарату вашого суду…

4.1 є справжнім лідером колективу суду: цілком так – 44 працівника (80%), швидше так – 8 працівників (14,54%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), швидше ні – 1 працівник (1,82%).

4.2 підтримує та впроваджує все нове та передове: цілком так – 42 працівників (76,36%), швидше так – 9 працівників (16,36%), більш-менш – 3 працівників (5,45%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

4.3 піклується про колектив: цілком так – 42 працівників (76,36%), швидше так – 9 працівників (16,36%), більш-менш – 4 працівників (7,27%).

4.4 вміє створювати позитивний соціально-психологічний клімат у колективі, попереджати конфлікти та протистояння: цілком так – 35 працівників (63,63%), швидше так – 15 працівників (27,27%), більш-менш – 4 працівників (7,27%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

4.5 має високу професійну підготовку: цілком так – 48 працівників (87,27%), швидше так – 4 працівників (7,27%), більш-менш – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

4.6 є добрим організатором: цілком так – 45 працівників (81,82%), швидше так – 7 працівників (12,72%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), швидше ні – 1 працівник (1,82%).

4.7 користується авторитетом та повагою працівників суду: цілком так – 44 працівників (80%), швидше так – 8 працівників (14,54%), більш-менш – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

4.8 враховує думки та побажання працівників суду при прийнятті рішень: цілком так – 38 працівників (69,09%), швидше так – 10 працівників (18,18%), більш-менш – 5 працівників (9,09%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

4.9 справедливо розподіляє окремі доручення та загалом навантаження: цілком так – 35 працівників (63,63%), швидше так – 6 працівників (10,91%), більш-менш – 9 працівників (16,36%), швидше ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 4 працівників (7,27%).

4.10 контролює якість роботи працівників та своєчасність виконання завдань: цілком так – 45 працівників (81,82%), швидше так – 5 працівників (9,09%), більш-менш – 5 працівників (9,09%).

4.11 ніколи не пробує тиснути чи іншим чином впливати на працівників апарату суду в спосіб, що є неетичним, незаконним або невідповідним посаді чи обставинам: цілком так – 40 працівників (72,72%), швидше так – 8 працівників (14,54%), більш-менш – 2 працівників (3,63%), швидше ні – 2 працівників (3,64%), цілком ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

4.12 вміє налагодити взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю: цілком так – 42 працівників (76,36%), швидше так – 9 працівників (16,36%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%).

4.13 приймає неупереджені кадрові рішення – підбір та просування кадрів на основі рівня кваліфікації та ділових якостей: цілком так – 34 працівників (61,81%), швидше так – 12 працівників (21,82%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), швидше ні – 2 працівників (3,64%), важко відповісти – 5 працівників (9,09%).

4.14 має взаєморозуміння з головою суду: цілком так – 48 працівників (87,27%), швидше так – 7 працівників (12,72%).

4.15 проявляє активність у питаннях підвищення кваліфікації працівників: цілком так – 40 працівників (72,72%), швидше так – 11 працівників (20%), більш-менш – 3 працівників (5,45%), важко відповісти – 1 працівник (1,82%).

4.16 є коректним та ввічливим у службових відносинах: цілком так – 43 працівників (78,18%), швидше так – 8 працівників (14,54%), більш-менш – 3 працівників (7,27%).

4.17 утримується від отримання подарунків чи інших дій, що є несумісними з посадою та створюють конфлікт інтересів чи можуть сприйматись як такі: цілком так – 45 працівників (81,82%), швидше так – 5 працівників (9,09%), швидше ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 4 працівників (7,27%).

5. Будь ласка, зазначте, наскільки Ви погоджуєтеся з наступними твердженнями: збори суддів вашого суду…

5.1 є авторитетним та незалежним органом суддівського самоврядування: цілком так – 26 працівників (47,27%), швидше так – 12 працівників (21,82%), більш-менш – 2 працівників (3,64%), важко відповісти – 15 працівників (27,27%).

5.2 мають реальний вплив на рішення, що приймаються керівництвом суду: цілком так – 22 працівників (40%), швидше так – 17 працівників (30,90%), важко відповісти – 16 працівників (29,09%).

5.3 у своїх рішеннях відображають реальні потреби суду: цілком так – 21 працівник (38,18%), швидше так – 12 працівників (21,82%), більш-менш – 3 працівників (5,45%), швидше ні – 1 працівник (1,82%), цілком ні – 1 працівник (1,82%), важко відповісти – 17 працівників (30,90%).

6. Виходячи з відомих Вам фактів та особистих вражень, спробуйте визначити, як співвідносяться позиції голови суду та керівника апарату суду при плануванні роботи чи оцінюванні поточної діяльності суду: практично завжди збігаються – 25 працівників (45,45%), у більшості випадків збігаються – 14 працівників (25,45%), важко сказати – 13 працівників (23,63%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%), надали дві відповіді – 2 працівників (3,64%).

7.1 Яку частину робочого часу Ви витратили на виконання обов'язків (видів робіт), що прямо чи опосередковано не передбачені Вашими посадовими обов’язками (є не властивими для Вашої посади)?: такого не було – 36 працівників (65,45%), до 10% - 8 працівників (14,54%), 11-30% - 3 працівників (5,45%), 31-50% - 5 працівників (9,09%), більше, ніж 50% - 3 працівників (5,45%).

7.2 Якщо такі випадки були, то чию роботу Ви виконували? (Можна було обрати кілька варіантів відповіді): іншого працівника апарату суду – 14 працівників (25,45%), судді (суддів) – 1 працівник (1,82%), інше – 7 працівників (12,72%), не надали відповіді – 32 працівників (58,18%), надали дві відповіді: іншого працівника апарату суду та судді (суддів) – 1 працівник (1,82%).

8. Чи доводилось Вам протягом останніх 12 місяців працювати після закінчення робочого дня або брати роботу додому?: це відбувалося постійно – 4 працівників (7,27%), досить часто – 15 працівників (27,27%), інколи – 25 працівників (45,45%), ніколи – 11 працівників (20%).

8.1 Якщо такі випадки були, то чим це пояснюєте? (можете обрати кілька варіантів відповіді): ваша кваліфікація та досвід ще не завжди дозволяють виконувати роботу вчасно – 1 працівник (1,82%), існує нерівномірність розподілу навантаження – 5 працівників (9,09%), загальне навантаження на суд є надто великим, тобто «не встигаємо всі» - 26 працівників (47,27%), інша причина – 14 працівників (25,45%), не надали відповіді – 6 працівників (10,91%), надали дві відповіді: існує нерівномірність розподілу навантаження та загальне навантаження на суд є надто великим, тобто «не встигаємо всі» – 2 працівників (3,64%), надали дві відповіді: загальне навантаження на суд є надто великим, тобто «не встигаємо всі» та інша причина – 1 працівник (1,82%).

9. Чи є корисними для Вас семінари, тренінги та інші форми навчання, що проходять у вашому суді?: дуже корисні – 21 працівник (38,18%), швидше корисні, ніж ні – 23 працівників (41,82%), швидше не корисні – 2 працівників (3,64%), зовсім не корисні – 2 працівників (3,64%), не надали відповіді – 7 працівників (12,72%).

10. Якою мірою наведене нижче є характерним для вашого суду?

10.1 Наявність фаворитів у керівництва, неоднакове ставлення керівництва до працівників: дуже характерно – 4 працівників (7,27%), частково характерно – 7 працівників (12,72%), швидше характерно, ніж ні – 4 працівників (7,27%), швидше не характерно, ніж характерно – 12 працівників (21,82%), не характерно – 19 працівників (34,54%), важко відповісти – 9 працівників (16,36%).

10.2 Поширення чуток, висловлювання позиції щодо судових рішень, їх коментування: дуже характерно – 1 працівник (1,82%), частково характерно – 1 працівник (1,82%), швидше характерно, ніж ні – 3 працівників (5,45%), швидше не характерно, ніж характерно – 13 працівників (23,63%), не характерно – 29 працівників (52,73%), важко відповісти – 5 працівників (9,09%), не надали відповіді – 3 працівників (5,45%).

10.3 Недостатня чисельність працівників апарату: дуже характерно – 3 працівників (5,45%), частково характерно – 9 працівників (16,36%), швидше характерно, ніж ні – 6 працівників (10,91%), швидше не характерно, ніж характерно – 5 працівників (9,09%), не характерно – 16 працівників (29,09%), важко відповісти – 14 працівників (25,45%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

10.4 Нерівномірність розподілу керівництвом суду окремих доручень чи видів робіт: частково характерно – 5 працівників (9,09%), швидше характерно, ніж ні – 6 працівників (10,91%), швидше не характерно, ніж характерно – 11 працівників (20%), не характерно – 24 працівника (43,63%), важко відповісти – 7 працівників (12,72%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

10.5 Автоматизована система діловодства ускладнює роботу суду, а не спрощує її: дуже характерно – 1 працівник (1,82%), частково характерно – 3 працівників (5,45%), швидше характерно, ніж ні – 3 працівників (5,45%), швидше не характерно, ніж характерно – 14 працівників (25,45%), не характерно – 24 працівника (43,63%), важко відповісти – 8 працівників (14,54%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

11. Якою мірою наведені нижче ознаки є характерними для відносин у колективі вашого суду?

11.1 Доброзичливість, коректність, ввічливість: дуже характерно – 20 працівників (36,36%), частково характерно – 15 працівників (27,27%), швидше характерно, ніж ні – 16 працівників (29,09%), швидше не характерно, ніж характерно – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 3 працівників (5,45%).

11.2 Почуття належності до одного колективу: дуже характерно – 16 працівників (29,09%), частково характерно – 17 працівників (30,90%), швидше характерно, ніж ні – 12 працівників (21,82%), швидше не характерно, ніж характерно – 8 працівників (14,54%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

11.3 Взаємодопомога, обмін інформацією: дуже характерно – 23 працівників (41,81%), частково характерно – 14 працівників (25,45%), швидше характерно, ніж ні – 14 працівників (25,45%), швидше не характерно, ніж характерно – 2 працівників (3,64%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

11.4 Шанобливе ставлення до відвідувачів суду: дуже характерно – 29 працівників (52,73%), частково характерно – 9 працівників (16,36%), швидше характерно, ніж ні – 13 працівників (23,63%), швидше не характерно, ніж характерно – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 3 працівників (5,45%).

11.5 Обговорення та засудження неетичної чи неналежної поведінки своїх колег: дуже характерно – 9 працівників (16,36%), частково характерно – 10 працівників (18,18%), швидше характерно, ніж ні – 11 працівників (20%), швидше не характерно, ніж характерно – 13 працівників (23,63%), не характерно – 8 працівників (14,54%), важко відповісти – 2 працівників (3,64%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

11.6 Взаємоповага (повага до досвіду, знань та професійної кваліфікації): дуже характерно – 22 працівників (40%), частково характерно – 11 працівників (20%), швидше характерно, ніж ні – 19 працівників (34,54%), швидше не характерно, ніж характерно – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 2 працівників (3,64%).

12. Які зміни відбулися у вашому суді за останні 12 місяців?

12.1 Особисте навантаження: зросло – 32 працівників (58,18%), не змінилось – 21 працівник (38,18%), зменшилось – 1 працівник (1,82%), не надали відповіді – 1 працівник (1,82%).

12.2 Умови праці (якість робочого місця): погіршилися – 2 працівників (3,64%), не змінилися – 48 працівників (87,27%), покращилися – 5 працівників (9,09%).

12.3 Стан приміщення суду: погіршилися – 1 працівник (1,82%), не змінилися – 48 працівників (87,27%), покращилися – 6 працівників (10,90%).

12.4 Відносини у колективі: погіршилися – 1 працівник (1,82%), не змінилися – 52 працівників (94,54%), покращилися – 2 працівників (3,64%).

12.5 Організація роботи та управління судом: погіршилися – 1 працівник (1,82%), не змінилися – 42 працівників (76,36%), покращилися – 12 працівників (21,81%).

 

 

Фото з мережі Інтернет

Прес-служба Бердянського міськрайонного суду